Groot applaus: we zijn veilig aangekomen! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu Groot applaus: we zijn veilig aangekomen! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu

Groot applaus: we zijn veilig aangekomen!

Door: Kim van der Greft

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Als iedereen een blog gaat schrijven, kan je natuurlijk niet achterblijven. Stel je voor dat je 75 bent en dan denkt, had ik toch maar een blog geschreven toen ik vier maanden ging studeren in Engeland... dus bij deze!

Gisteravond zijn wij om 21.00 uur aangekomen in onze kamers. Tot nu toe hebben wij de hele gang voor ons zelf en kunnen wij dus lekker ons gang gaan. Na een korte pyjama party, ruzie met de verwarming, en om half 6 's ochtends wakker worden van de honger was de eerste nacht al snel voorbij.

We hadden besloten om even langs ons schoolgebouw te lopen omdat wij nog een handtekening moesten halen voor ons learning agreement. Nadat wij vijf verschillende Bradford Colleges van de binnenkant gezien hadden, 3 keer hadden gehoord "Joanne from the International Office? I've never heard that name before..." en Tess languit in de sneeuw had gelegen, waren wij eindelijk bij het goede gebouw aangekomen en hadden wij Joanne gevonden. Het eerste puntje konden wij van onze to do list afstrepen!

Het tweede tripje van deze dag was de Primark. Hier hebben wij wat kussentjes gekocht voor op onze kamer, en onnodig geld uitgegeven aan een One Direction shirt. Ook hebben we keuken spullen gekocht en boodschappen gedaan. 5 uur later stapten we in een taxi met 8 tassen die allemaal op scheuren stonden en werden wij voor 3 pond terug naar onze kamers gebracht.

Van al dat lopen, winkelen, de weg terug vinden, krijg je ontzettend honger maar vanwege de sneeuw hadden we besloten om pizza te laten bezorgen. Tess nam deze taak wel even op zich.... dertig minuten later kregen wij een mail dat onze bestelling was geannuleerd en dat wij toch de kou moesten trotseren om aan avondeten te komen. Met ons goede gedrag hebben wij de uggs en winterjassen weer aangetrokken en zijn we op pad gegaan.

Twintig minuten later lopen we terug met 2 pizza's. Doodsbang dat iemand onderuit zou gaan en dat we weer opnieuw op pad konden om avondeten te gaan halen. Dit ging gelukkig goed totdat we tien meter van ons studentenhuis af waren en Tess nog even schaatsend het heuveltje af kwam zetten. Wij dachten alles vandaag gehad te hebben, maar dit bleek niet het geval. Er stond een auto voor de deur van ons studentenhuis en gooide de deur open toen wij aan kwamen lopen.

"Darling, I am looking for Tess, room A14?" Daar sta je dan met 4 pizza's, patat, 2 cola en 20 pond lichter. Ach, je leeft maar één keer!

To be continued.....

• 15 Januari 2015 - 06:38

Sandra Den Houdijker :

meiden wat een geweldig reisverslag ik zie het al helemaal voor hoe jullie deze dag beleeft hebben.
    Met het lezen van jullie reisverslag moesten wij enorm lachen,als je maar plezier hebt.
    Have fun meiden ik zal jullie blijven volgen.

Groetjes,Sandra xxxx

• 15 Januari 2015 - 08:36

Jolanda:

Wat een leuk verslag . Volgens mij dus een geweldige dag gehad vol plezier .
    Ook ik zal jullie volgen en wachte n op jullie volgende verhaal

• 15 Januari 2015 - 10:01

Oma:

nou dat was een dag zeg ,als dat iederedag zo gaat dan moet ik zeker geld over maken ha ha ha nou meiden vermaak jullie goed en als je gewend ben zal alles beter lopen kusjes