Eerste schooldag: Bradford college! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu Eerste schooldag: Bradford college! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag: Bradford college!

Door: Kim van der Greft

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Vandaag was onze eerste schooldag aan Bradford College. Onze schooldag begon om 17:00 uur, erg fijne tijd.... tot 20:00 uur. Wij hadden het vak 'specific learning difficulties' met vier andere internationale studenten en 20 Engelse studenten. Tijdens dit vak hebben we het onder andere gehad over kinderen met dyslexie.

Ondertussen is onze gang nog steeds leeg, dit zal ook zo blijven dus Tess en ik kunnen er zelf een feestje van maken. Boven ons slapen twee Belgische studenten die ook dezelfde vakken volgen aan Bradford college, dit is erg leuk, zo kunnen we toch nog een beetje Nederlands praten. We hebben de afgelopen twee dagen gezellig met elkaar gegeten en veel nieuwe mensen ontmoet die bij ons in het studentenhuis slapen.

Vandaag hebben wij onze school pas gekregen. In Engeland kan je niet zomaar de school binnen lopen, hier heb je een pas voor nodig met foto en opleiding. Vandaag zijn wij dus gekroond tot echte studenten! Dit hebben wij gevierd met een duur flesje wijn en kroepoek.

Ook is het hier weer begonnen met sneeuwen. Volgens de security kunnen wij morgen skiën in Bradford. Aangezien de valpartij van vorige week zitten wij hier niet echt op te wachten. (hè Tess!)

Morgen gaan wij met zijn vieren naar de sportschool om de pizza's eraf te trainen die wij deze week al gegeten hebben omdat, jawel, zelfs de pannenkoeken waren mislukt....

To be continued!