FND, nagels en essays schrijven! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu FND, nagels en essays schrijven! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu

FND, nagels en essays schrijven!

Door: Kim van der Greft

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Ondertussen verblijven Tess en ik al 7 weken in het prachtige Bradford, de tijd vliegt voorbij!

Vorige week vrijdag zijn wij voor het eerst naar een FND geweest, dit betekend blijkbaar, Friday Night Dance, dit vindt plaats in de University of Bradford. Ook hier vliegen de kledingstukken je om de oren, de Engelse dames gaan het liefst zonder kleding stappen. Het was een erg geslaagde avond, en rond een uurtje of half 6 lagen wij lekker warm in bed.

Omdat de vrijdag een erg lange dag was, half 8 opgestaan, half 6 de volgende ochtend naar bed. Trakteerden wij onszelf zaterdag op een heel seizoen 'wie is de mol 2008' Jawel, je leest het goed, wij hebben het hele seizoen in één dag gekeken.

Zondag moesten wij toch echt aan de bak. We hebben eerst boodschappen gedaan, en iedere keer dat wij naar de winkel gaan nemen wij één grote boodschappen tas mee, dit is ons maximum omdat het berg opwaarts anders niet meer te tillen is. (hier zijn wij nog steeds niet aan gewend, alles hier is een work-out) Dit verliep allemaal vlekkeloos totdat wij een half uur later buiten stonden met 5 (!!!!!!!!) grote boodschappentassen, windkracht 10 en regen. Na 10 minuten te hebben staan zeiken en schelden hadden wij toch maar besloten om een taxi te bellen. (Ik wil hier geen commentaar op hebben, jullie hadden hetzelfde gedaan, GELOOF ME!!!!!!!!) 's avonds hebben Tess en ik heerlijke burrito's gemaakt. En onze schoolopdracht afgemaakt die wij dinsdag in moeten leveren bij onze lieve vriendin Debbie.

Maandag was het voor Tess DE grote dag. Tess wilde namelijk naar de kapper, om haar, haar een heel stuk korter te knippen. Na 5 minuten dramatisch voor de deur gewacht te hebben, had ze eindelijk de moed verzameld om de deur open te trekken. Helaas was er die dag geen plek en moest Tess woensdag terug komen. Wel mochten wij dinsdag terug komen om onze nagels te laten doen door studenten van Bradford College.

Dinsdag met ons goede gedrag terug gegaan naar de studenten om onze nagels te laten doen. Tess wilde graag Acryl nagels, nou prachtig prachtig, 2 uur uit m'n neus zitten eten zo lang duurde het. Vervolgens was ik aan de beurt, heb die student even goed duidelijk gemaakt dat ik geen plastic nagels wil en dat ze, ze wel mag lakken met gel nagellak. Gelukkig stond ik met een half uur weer buiten. Toen zijn wij even terug gegaan naar onze kamers, om de post op te halen, want mijn lieve opa en oma hadden een doos gestuurd met heerlijk Nederlands voedsel! Opa en oma ik hou van jullie! In de avond moesten wij naar school. Hier werd ons essay nagekeken, volgens onze docent Debbie zag het er goed uit. Volgende week is hiervan al de laatste les, dit vinden wij erg jammer. De lessen waren erg interessant en onze mede studenten waren erg gezellig. Iedereen is minstens 10 jaar ouder, of even oud als dat ik ben maar dan met een kind. Dat is heel normaal hier in Bradford. Na de les zijn we gezellig met wat studenten uiteten geweest bij een Italiaans restaurant. Vervolgens was het koud en moesten wij uphill lopen, dus ja, je raadt het al, wij hebben de taxi naar huis genomen.

Woensdagochtend moesten wij om 11 uur op school zijn, mooie tijd. Tijdens deze les zitten wij met onze Belgische vrienden en 46 Pakistaanse dames die ons aankijken alsof wij van Mars komen. Altijd erg gezellig. Deze les is niet erg interessant. De docent verteld het ook niet interessant, en draagt altijd een twee maten te kleine trui waardoor ik altijd liever de andere kant op kijk. Na deze les was het voor Tess dan eindelijk tijd om haar, haar af te knippen. Weer terug naar de studenten salon, ik denk dat ik een abonnement moet gaan nemen daar. 1,5 uur later (!!!!!!!!!!!!!!!!) was Tess haar, haar 5 (!!!!!!!!!!!) cm korter..... gewassen, geföhnd, gestijld, en gekruld en dat alles voor 12,50 niet duur, duurt alleen een eeuwigheid. Vervolgens was ik zo blij dat ik weer naar buiten kon dat ik stond te trekken aan de deur terwijl er PUSH stond. Iets te enthousiast.

Vandaag is het donderdag, en vandaag zijn wij weer even lekker bij de sportschool geweest. Dit mocht ook wel weer een keer, het was namelijk al twee weken geleden. Ik heb misschien iets te veel gedaan, dus zal morgen wel spierpijn hebben. Daarna heb ik heerlijk Kip Siam gemaakt, en toen was het eindelijk zover. De finale van wie is de mol 2015? Na een half uur zoeken naar een goede live stream, paniek, en geschreeuw, zaten wij dan net op tijd klaar voor de ontknoping. Wij twijfelden tussen Rik en Margriet, en toen kwam eindelijk het verlossende woord; Margriet, is de mol.

Nu is het ondertussen half 12, en morgen moet ik om 9 uur weer fris en fruitig bij de les 'developing child' zitten. Tess probeert hieronder uit te komen, door haar teen te stoten, arm te blesseren bij het sporten, verkouden zijn, maar nee dame. Morgen om half 8 sta ik gewoon voor de deur om je eens even goed wakker te maken! Prepare yourself.

Tot volgende week! xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Samen met Tess Linnebank studeer ik voor vier maanden in Bradford.

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3394

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Studeren in Bradford

Landen bezocht: