Logeerpartij, dartwedstrijd en post uit Nederland! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu Logeerpartij, dartwedstrijd en post uit Nederland! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Kim Greft - WaarBenJij.nu

Logeerpartij, dartwedstrijd en post uit Nederland!

Door: Kim van der Greft

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Terwijl ik deze blog schrijf op mijn kamer zit Tess naast me op haar matras ook op haar laptop. Ja jullie lezen het goed, Tess zit op HAAR matras in MIJN kamer. Nadat er anderhalve week geleden een bewaker midden in de nacht onze gang kwam controleren, wat meer klonk als een inbreker die ons mee zou nemen, werd er op mijn deur geklopt. Daar stond ze dan, mevrouw Linnebank met haar deken... Mag ik bij jou slapen? Nou daar kwam het matras dan midden in de nacht, dekens, kussens, hele hebben en houden kwam mee.

Nu anderhalve week later, ligt het matras er nog, dekens, kussens, jas, twee tassen, 4 paar schoenen en de rest van Tess haar kledingkast en make-up collectie. Dit is natuurlijk hartstikke gezellig, lekker de hele avond film kijken, kletsen als je niet kan slapen. Wij hadden beter één kamer kunnen huren denk ik.

Woensdag 4 februari was de dag van ons leven. Wij gingen naar de receptie om te vragen of er post was gekomen. EN JAWEL. Kim vun der Kreft er is post voor je. Een doos van maar liefst 8 kilo met Nederlands voedsel. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een blikje ragout en roze koeken. Pap en mam nogmaals bedankt! We houden van jullie.

Donderdag 5 februari zijn wij naar de Darts Premiere League geweest in Leeds. Dit is een soort Toppers maar dan voor mannen. En vooral ook voor dronken mannen. Het was erg gezellig en leuk om de sfeer mee te maken. Tess heeft wat nieuwe liedjes geleerd zoals: "Stand up if you love the darts". Wel was het lastiger dan wij dachten om een taxi te vinden op de terugweg. Maar ook deze hebben wij uiteindelijk gevonden. Daarna snel slapen want de volgende ochtend moesten wij om 9 uur op school zijn. Dit was natuurlijk één groot drama, slapen lukte natuurlijk niet dus bedachten wij om, om 3 uur 's nachts nog even wie is de mol terug te kijken. Want ja, dat is erg belangrijk, Carolina eruit... hmmm wie moeten we nu dan verdenken? Chris? Marlijn? Zoals je begrijpt ging de wekker om 7 uur en was dit geen pretje.

Vrijdag besloten wij ondanks ons slaapgebrek toch te gaan stappen in Bradford met onze Belgische vrienden. Tequila Nightclub is erg bekend en dat moeten wij dan toch even met onze eigen ogen bekijken. Bij aankomst ging het al vrij snel mis. We kwamen een andere groep studenten tegen die wel een leuke tent wisten, gratis entree. Kan niet fout gaan zou je denken, blijkbaar wel. Na 5 minuten stonden de twerkende mannen en de zoenende dames om ons heen, Rihanna met SM klonk door de speakers en ik zag onze Belgische vrienden verward kijken. Je raadt natuurlijk al waar wij terecht waren gekomen.

Vandaag zijn we bij de Lidl geweest en hebben we macaroni gegeten met Hollandse smak. Over 4 dagen komt mijn moeder gezellig 3 dagen langs en over 11 dagen komen Albert Jan en Martijn langs! Kan niet wachten om iedereen weer te zien!

PS: Volgende keer moeten ze de carnaval maar in een ander weekend inplannen pap dan kan je ook komen!

Groetjes uit Bradford.

  • 09 Februari 2015 - 20:38

    Tess:

    Jij was ook bang!!!!!

  • 09 Februari 2015 - 20:45

    Kim Van Der Greft:

    Ja ik hoopte stiekem al dat je met je matras voor de deur zou staan!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Samen met Tess Linnebank studeer ik voor vier maanden in Bradford.

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3408

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Studeren in Bradford

Landen bezocht: